Privacy Verklaring

Deze privacyverklaring is voor het laatst aangepast op 13 januari 2024.

Deze privacyverklaring heeft betrekking op de website www.clinicly.nl en de diensten van Clinicly.

Clinicly acht een zorgvuldige omgang met uw zakelijke gegevens en persoonsgegevens van eindgebruikers van groot belang. In deze privacyverklaring beschrijven wij welke zakelijke gegevens en persoonsgegevens wij verwerken, hoe wij met uw zakelijke gegevens en persoonsgegevens van eindgebruikers omgaan en welke rechten in dat kader aan u toekomen.

Clinicly is verantwoordelijke voor de gegevensverwerking. In deze privacyverklaring leggen wij uit welke zakelijke gegevens en persoonsgegevens van eindgebruikers wij verzamelen en gebruiken en met welk doel. Wij raden u aan deze zorgvuldig te lezen. Bij onze verwerking houden wij ons aan de eisen die de privacywetgeving stelt. Dat betekent onder andere dat:

  • wij duidelijk vermelden met welke doeleinden wij persoonsgegevens verwerken. Dat doen wij via deze privacyverklaring;
  • wij onze verzameling van persoonsgegevens beperken tot alleen de persoonsgegevens die nodig zijn voor legitieme doeleinden;
  • wij u eerst vragen om uitdrukkelijke toestemming om persoonsgegevens te verwerken in gevallen waarin toestemming is vereist;
  • wij passende beveiligingsmaatregelen nemen om persoonsgegevens te beschermen en dat ook eisen van partijen die in onze opdracht persoonsgegevens verwerken;
  • wij uw rechten respecteren, zoals uw recht op inzage, corrigeren of verwijdering.
Zakelijke gegevens en doeleinden

De website
Bij het gebruiken van de website www.clinicly.nl,  vult u bepaalde zakelijke gegevens in en laat u bepaalde zakelijke gegevens achter. Hier gaan wij zorgvuldig en volgens de wet mee om.

Bij het aanmelden als klant vult u als bedrijf uw zakelijke gegevens in. De gegevens die wij via deze dienst van u verwerken zijn:

  • Bedrijfsnaam
  • KVK-nummer
  • NAW-gegevens van uw bedrijf
  • Zakelijke rekeningnummer
  • Emailadres van de uw bedrijf en emailadres van uw balie
  • Uw bedrijfslogo
  • Informatie over de openingstijden van uw bedrijf
  • Informatie over uw aangesloten spoeddienst
  • Betalingsgegevens
  • Identiteitsbewijs

De ingevulde gegevens zijn nodig om klant te worden van Clinicly. Deze gegevens worden gebruikt voor het opstellen van een contract tussen Clinicly en u.

Uw bedrijfslogo kan gebruikt worden voor uw chatbot, om visueel aansluitend te maken met de huisstijl van uw praktijk. Tevens kunnen uw bedrijfslogo en bedrijfsnaam gebruikt worden voor Clinicly zijn marketingdoeleinden voor het werven van nieuwe klanten.

Informatie over de openingstijden van uw bedrijf en uw aangesloten spoeddienst worden gebruikt voor het optimaliseren van de software, zodat deze op een juiste manier reageert op uw eigen eindgebruikers.

Uw identiteitsbewijs wordt enkel gebruikt voor de aanvraag van een WhatsApp Business account.

Persoonsgegevens van eindgebruikers en doeleinden

Het contract wordt opgesteld tussen Clinicly en uw bedrijf. De software wordt geleverd aan een bedrijf (bijv. Tandartspraktijk X). Er is op geen enkele wijze een overeenkomst tussen Clinicly en de eindgebruiker van de software.

Via de software worden er persoonsgegevens van uw eindgebruikers gevraagd via webchat op uw website en/of via WhatsApp met uw telefoonnummer, welke verstuurd worden naar het door u opgegeven emailadres van uw balie. Deze persoonsgegevens worden alleen verstuurd naar uw bedrijf wanneer de eindgebruiker vrijwillig gebruik maakt van de software om de volgende reden(en):

  • Eindgebruiker wil zich als patiënt inschrijven bij uw bedrijf
  • Eindgebruiker wil zich als patiënt uitschrijven bij uw bedrijf
  • Eindgebruiker wil een afspraak annuleren bij uw bedrijf
  • Eindgebruiker wil een afspraak inplannen bij uw bedrijf

De volgende persoonsgegevens van uw eindgebruikers kunnen worden verstuurd naar u:

  • Aanhef
  • Voornaam
  • Achternaam
  • Geboortedatum
  • Telefoonnummer
  • Emailadres
  • Adres
  • Woonplaats
  • BSN
  • Huisarts van eindgebruiker
  • Vorige tandarts van eindgebruiker
  • Opgegeven symptomen/klachten van eindgebruiker
Met wie deelt Clinicly persoonsgegevens?

Het verstrekken van gegevens aan anderen
Uw zakelijke gegevens en de persoonsgegevens van uw eindgebruikers worden niet met derden gedeeld voor commerciële doeleinden. Wij gebruiken persoonsgegevens van eindgebruikers niet voor andere doeleinden dan dat onze klant wenst. Voorts kan Clinicly wel derden inschakelen in het kader van de uitvoering van haar dienstverlening. Zo wordt de software gehost door een derde. Deze derden zijn verwerker van Clinicly. Clinicly maakt afspraken met verwerkers om ervoor te zorgen dat de persoonsgegevens adequaat worden beschermd door deze partijen.

Clinicly zal uw zakelijke gegevens en de persoonsgegevens van uw eindgebruikers verder niet verstrekken aan een derde die niet door Clinicly is ingeschakeld om het beoogde gebruik door eindgebruiker mogelijk te maken, tenzij Clinicly hiertoe is gehouden op grond van de wet, u daar uw toestemming voor heeft gegeven of Clinicly daar een gerechtvaardigd belang voor heeft. In geval van een vermoeden van misbruik van onze software kunnen wij uw zakelijke gegevens en persoonsgegevens van uw eindgebruikers aan de wettelijk bevoegde autoriteiten overhandigen.

Beveiliging van zakelijke gegevens en persoonsgegevens van uw eindgebruikers

Beveiliging
Wij nemen passende beveiligingsmaatregelen om misbruik van en ongeautoriseerde toegang tot uw zakelijke gegevens en persoonsgegevens van uw eindgebruikers te beperken. Zo zorgen wij dat alleen de noodzakelijke personen toegang hebben tot uw gegevens, dat de toegang tot de gegevens afgeschermd is en dat onze veiligheidsmaatregelen regelmatig gecontroleerd worden.

Wijzigingen in ons privacy beleid
Wij hebben het recht om wijzigingen aan te brengen in deze privacyverklaring. Het verdient aanbeveling om deze privacyverklaring geregeld te raadplegen, zodat u van deze wijzigingen op de hoogte bent.

Uw rechten

Rechten van betrokkenen

U heeft de volgende rechten:

  • Uitleg krijgen over welke persoonsgegevens we hebben en wat we daarmee doen.
  • Inzage in de precieze persoonsgegevens die we hebben.
  • Het laten corrigeren van fouten.
  • Het laten verwijderen van (verouderde) persoonsgegevens.
  • Intrekken van toestemming.
  • Het beperken van de gegevensverwerking.
  • Uw persoonsgegevens in digitaal leesbaar standaardformaat te verkrijgen om deze over te dragen.
  • Bezwaar maken tegen een bepaald gebruik.

Clinicly zal u vragen om u te identificeren voordat dergelijke verzoeken worden verwerkt. Clinicly deelt haar beslissing binnen vier weken na ontvangst van het verzoek schriftelijk aan u mede. Deze termijn kan echter worden verlengd om redenen die verband houden met de specifieke rechten van betrokkenen of de complexiteit van het verzoek. Als wij deze termijn verlengen, zullen wij u daarvan tijdig op de hoogte stellen. U kunt hiervoor contact met ons opnemen met onze Functionaris Gegevensbescherming via hello@clinicly.nl

Wanneer u niet tevreden bent over de wijze waarop wij omgaan met (een klacht over) de verwerking van uw persoonsgegevens, heeft u het recht een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Contactgegevens

Clinicly
Buitenveldertselaan 88-E
1081 AB, Amsterdam
KVK-nummer: 92463843
E-mail: hello@clinicly.nl

Subverwerkers

Voor het aanbieden van onze dienstverlening maakt Clinicly gebruik van een aantal samenwerkingspartners. Bij een aantal partners slaan wij zakelijke gegevens van u als klant op. In het kader van de Algemene Verordering Gegevensbescherming (AVG) zijn deze partners verwerkers en/of subverwerkers. Bij onze partners zijn wij akkoord gegaan met voorwaarden om er voor te zorgen dat uw zakelijke gegevens op de juiste wijze verwerkt worden. Uw privacy als klant staat centraal in onze service.

Google Analytics
- Clinicly maakt gebruik van Google Analytics services op de website.
- Google Analytics verschaft informatie over het gedrag van bezoekers van de website, onder meer door het gebruik van cookies waarmee Google informatie kan verzamelen over bepaalde gebeurtenissen op de website. Informatie over de pagina's die u bezoekt, de duur van een sessie of de producten die u bekijkt.
- De door Google verzamelde gegevens worden gebruikt in overeenstemming met het privacybeleid van Google.

Google Cloud Platform
- Clinicly maakt gebruik van Google Cloud om de gehele architectuur te hosten en gebruik te maken van domein en email.

Stripe
- Clinicly maakt gebruik van Stripe om betalingen, facturen en abonnementen te beheren. Zakelijke gegevens van klanten worden hiervoor gebruikt.